بهترین رنگ روغنی ساختمانی

رنگ‌آمیزی خانه و ساختمان یکی از چالش برانگیزترین مسائلی است که به آن برخورد می‌کنیم. انواع مختلفی از رنگ‌ها وجود دارد و برندهای زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. در این مقاله تلاش می‌کنیم شما را در انتخاب بهترین رنگ روغنی ساختمان و بهترین مارک رنگ روغن برای نقاشی ساختمان همراهی کنیم تا با شناخت کامل بتوانید مناسب‌ترین نوع رنگ مدنظر خود را پیدا کنید.


رنگ روغنی

رنگ روغنی یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در نقاشی ساختمان است. در شیوه قدیمی از جوشاندن روغن‌های گیاهی این رنگ استخراج می‌شد اما امروزه با استفاده از مواد شیمیایی رنگ روغنی را تولید می‌کنند. این رنگ به دلیل قیمت مناسب و ویژگی‌هایی که دارد، جزو رنگ‌های مورد علاقه نقاشان و دیگر افراد است. دوام بالا، قابلیت عایق بودن، قیمت رنگ روغنی مناسب و راحتی در کار، از جمله دلایلی است که از رنگ روغن در رنگ‌آمیزی چوب، درب و پنجره، میز و صندلی و ... استفاده می‌شود.

رنگ روغنی چیست؟

رنگ روغن از جمله رنگ‌هایی است که زمان بسیار زیادی است که استفاده می‌شود و بسیار شناخته شده است. اصلی‌ترین خصوصیت این رنگ دارا بودن قابلیت پوشش‌دهی بالا، شست‌وشو و دوام و ماندگاری بالای آن است. رنگ روغن محیط را بیش از بقیه رنگ‌ها روشن نشان می‌دهد و انعکاس نور بالایی دارد.  رنگ روغن طیف رنگ‌های زیادی دارد و روی سطوح چوبی، سیمانی، گچی، فلزی و ... قابل اجرا است.


انواع رنگ روغنی

برای شناخت بهترین رنگ روغنی ساختمان، ابتدا بهتر است در رابطه با رنگ روغنی نکاتی را متوجه شوید. به طور کلی این رنگ سه نوع دارد که عبارت‌اند از:

·       رنگ روغنی براق؛

·       رنگ روغنی نیمه براق (نیمه مات)؛

·       رنگ روغنی مات.

رنگ روغنی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های بازار بوده که قابلیت شست‌وشو، پوشش دهی بالا و  ماندگاری مناسبی دارد. این رنگ سه نوع دارد که شامل رنگ روغنی براق، نیمه براق (نیمه مات) و مات می‌شود. در ادامه به شما بهترین مارک رنگ روغنی ساختمان را معرفی می‌کنیم.

 

خصوصیات رنگ روغنی براق

رنگ روغن براق همانطور که از اسمش پیدا است به سبب براق بودن دارای انعکاس نوری بالاتر نسبت به دو نوع دیگر است. این رنگ قابلیت شست‌وشوی بالایی دارد و طول عمر بالایی دارد. به همین سبب از این رنگ در قسمت‌هایی از خانه که رطوبت‌ بالایی دارند، استفاده بسیاری می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این رنگ، به زیرکاری قوی نیاز است. چراکه این رنگ عیب‌های گچ‌کاری، امواج و ناهمواری‌های دیوار را نمایان می‌سازد.  از این رنگ بیشتر در رنگ‌آمیزی سطوح چوبی و فلزی استفاده می‌شود تا علاوه بر زیبایی، عایق مناسبی برای این سطوح باشند.

خصوصیات رنگ روغنی نیمه براق ( نیمه مات)

رنگ روغنی نیمه براق یا نیمه مات از ترکیب رنگ روغنی مات و رنگ روغنی براق به دست می‌آید. قابل ذکر است که در این رنگ می‌توان مقادیر رنگ براق و مات را به صورت دلخواه ترکیب کرد تا به رنگ مورد نظر دست یافت. این رنگ نسبت به رنگ روغنی براق طول عمر کمتر و قابلیت شست‌وشوی پایین‌تری دارد. کاربرد این رنگ بیشتر در رنگ‌آمیزی سقف‌ها است.

خصوصیات رنگ روغنی مات   

رنگ روغنی مات محبوب‌ترین نوع رنگ میان رنگ‌های روغنی، رنگ مات است. این رنگ نور را بسیار کم منعکس می‌کند. قابلیت شست‌وشوی کمتری نسبت به انواع نیمه مات و براق دارد و لی کار کردن با آن بسیار راحت است. رنگ روغنی مات بر خلاف رنگ روغنی براق، ناهمواری‌ها و عیوب گچ‌کاری دیوار را نمایان نمی‌کند. این رنگ بهترین رنگ روغن برای نقاشی دیوار‌ها و نمای داخلی است اما برای رنگ‌آمیزی سقف بهتر است از این رنگ استفاده نشود.

رنگ روغنی دارای انواع مختلفی است. رنگ روغنی براق برای رنگ‌آمیزی سطوح فلزی و چوبی مناسب بوده و قابلیت شست‌وشو و طول عمر بالایی دارد. رنگ روغنی نیمه مات ماندگاری و قابلیت شست‌وشوی متوسطی دارد و از آن برای نقاشی سقف استفاده می‌شود. در آخر رنگ روغنی مات قرار دارد که برای رنگ‌آمیزی نمای داخلی مناسب است و می‌توان با آن، دیوار‌ها را نقاشی نمود. این رنگ از قابلیت شست‌وشوی پایین‌تری نسبت به دو نوع دیگر برخوردار بوده و بهترین رنگ روغن برای رن‌آمیزی دیوارها است.

برای خرید بهترین مارک رنگ روغن برای نقاشی ساختمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای انتخاب بهترین برند رنگ روغنی ساختمانی باید به مواردی از جمله عمر برند، سابقه کیفی محصولات برند و نظر نقاشان و افراد فعال در این عرصه توجه کرد. به طور کلی دو معیار قیمت رنگ و بافت و مدت زمان خشک شدن، دو معیار بسیار مناسب برای انتخاب بهترین مارک رنگ روغن برای نقاشی ساختمان هستند. برند‌های ایرانی و خارجی زیادی نیز در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی فعالیت دارند که باید توجه کرد. رنگ‌های ساختمانی انواع مختلفی دارند و گستردگی این رنگ‌ها می‌تواند موجب سردرگمی و انتخاب غلط شود.

 

بهترین برند رنگ روغنی ساختمان (ایرانی)

·       رنگ روغنی سحر

شرکت مجتمع صنایع رنگ سحر از سال 1365 به تولید رنگ‌های صنعتی و ساختمانی مشغول است. و توانسته جایگاه مناسبی میان برندهای معتبر و قدیمی برای خود دست و پا کند.

·       رنگ روغن الوان

برند رنگ الوان یکی از برند‌های مطرح در زمینه تولید رنگ روغنی است. رنگ‌های تولید شده در این برند بسیار خالص بوده و برای به دست آوردن ترکیب رنگ موردعلاقه بسیار مناسب است.

·       رنگ روغن اطلس

شرکت اطلس از سال 1381 اقدام به فعالیت نموده و توانسته بسیار سرآمد باشد. محصولات برند اطلس به سبب مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، بسیار پرطرفدار هستند.

·       هاویلوکس

یکی از قدیمی‌ترین تولید کنندگان رنگ روغن در ایران شرکت هاویلوکس بوده که از سال 1339 به تولید رنگ‌های ساختمانی و صنعتی مشغول است.

·       پارس اشن

این شرکت از سال 1365 شروع به تولید انواع رنگ در کشور کرد. شرکت پارس اشن سالانه با تولید بیش از 20.000 تن محصو و فروش و توزیع آنها، به یکی از بزرگترین و معتبرترین برندهای رنگ روغنی ساختمانی تبدیل شده‌است.


بهترین برند رنگ روغنی ساختمان (خارجی)

·       شرکت رنگ سازی نیپون و ایرانیان

شرکت رنگ سازی نیپون و ایرانیان در سال 1260 در ژاپن شروع به فعالیت کرده و بزرگترین رنگسازی در آسیا است. این شرکت یک شرکت چند ملیتی و پر اهمیت در جهان است که نقش پر رنگی در تولید انواع رنگ‌ها دارد.

·       بنجامین مور (Benjamin Moore Paint)

شرکت بزرگ رنگ سازی بنجامین مور در سال 1262 شمسی شروع به فعالیت کرده و به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید انواع رنگ‌ها تبدیل شده است. این شرکت آمریکایی به سبب کیفیت بالای رنگ‌هایش بسیار مشهور است و مشتریان زیادی دارد.

·       والسپار

شرکت والسپار یک شرکت شیمیایی در آمریکا بوده که در بیش از 26 کشور جهان فعالیت دارد. این شرکت بزرگ بسیار در رابطه با تولیدات خود حساس است و تمام رنگ‌های تولید خود را تضمین می‌کند. به همین دلیل به یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولید رنگ تبدیل شده است. 

اگر می‌خواهید رنگ مناسب برای ساختمان انتخاب کنید، می‌توانید مقاله انواع رنگ برای نقاشی ساختمان را مطالعه کنید و اطلاعات کافی برای خرید را بدست آورید.


سخن پایانی

 شناخت بهترین مارک رنگ روغنی ساختمان کمک می‌کند تا به رنگ مناسب برای رنگ‌آمیزی مکان مورد نظر خود دست یابید و از شر رنگ‌های قلابی در امان باشید. رنگ روغنی ساختمان یکی از بهترین رنگ‌ها برای استفاده در نمای داخلی، دیوارها، سقف و سطوح چوب، سیمان، گچ و ... است. برای خرید بهترین رنگ روغن برای نقاشی ساختمان به «ساندورا» مراجعه کنید. رنگ روغنی ساختمان ساندورا خصوصیات مثبت زیادی دارد. رنگ‌ روغن ساختمان ساندورا چسبندگی قوی، قلم خوردگی عالی، پوشانندگی بالا، قابلیت شست‌وشو، جلوگیری از رشد کپک، درخشندگی، دوام و ماندگاری بالا دارد و قیمت آن بسیار مناسب است.

تمامی حقوق نزد شرکت شیمی گران فردا محفوظ است