آشنایی با انواع رنگ برای استخر و بهترین رنگ استخری

بهترین رنگ استخری

برای این که بهترین رنگ استخری را بشناسید در ابتدا باید اطلاعاتی درباره ویژگی‌های رنگ‌های استخری به دست آورید. درحقیقت، مشخصات رنگ مناسب استخر بیشتر به نوع رنگ مورد استفاده وابسته است. در بازار می‌توانید انواع رنگ استخری را مشاهده کنید و هر کدام را بسته به نیاز خود خریداری کنید. همچنین رنگ استخری مناسب را باید براساس مصالح به کار رفته و آب و هوای منطقه زندگی خود انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین رنگ استخری و  قیمت رنگ استخری با توجه به مصالح و آب و هوای منطقه آشنا کنیم تا بتوانید رنگ مورد نظر خود را خریداری کنید.

رنگ استخری چیست؟

رنگ عایق که در استخرها کاربرد دارد برای عایق کاری و رنگ آمیزی کف و دیواره‌های استخر، حوضچه‌های پرورش آبزیان و مخازن آب استفاده می‌شود. رنگ‌های استخری معمولاً به رنگ آبی تولید می‌شوند. هر کدام از رنگ‌های استخری برای یک شرایط خاص ساخته می‌شوند. رنگ‌های استخری در دو نوع پایه حلال و پایه آب تولید می‌شوند. در ادامه به معرفی این دو نوع خواهیم پرداخت.


انواع رنگ پایه آب استخری

در ساخت این نوع رنگ هیچ گونه مواد شیمیایی به کار نرفته است. بنابراین این نوع رنگ را می‌توان بهترین رنگ استخری برای مخازن آب دانست.


رنگ استخری پایه حلال

رنگ استخری پایه حلال بهترین رنگ استخری و انتخابی مناسب برای استخرهای سطوح سیمانی و فلزی است. همچنین رنگ‌های پایه حلال تمام ترک‌ها را پوشانده و عایقی مناسب در برابر آب هستند و همچنین به عنوان رنگ‌های ضد جلبک نیز شناخته می‌شوند. از دیگر دلایلی که رنگ پایه حلال را بهترین رنگ استخری بشناسیم این است که این رنگ مقاومت بالایی در برابر انواع فشار آب خواهد داشت.


رنگ استخری اکریلیک

رنگ استخری اکریلیک یکی دیگر از انواع رنگ‌های استخری است که در دو نوع پایه آب و پایه حلال تولید می‌شوند. رنگ اکریلیک به عنوان بهترین رنگ استخری برای مصارف کم هزینه شناخته می‌شود که باید به این مورد توجه داشته باشید که این نوع رنگ نباید در استخر‌هایی با عمق زیاد به کار برده شود. نوع مصرف رنگ اکریلیک در استخرهایی با مصالح بتنی و سیمانی است.

برای این که بتوانید از رنگ اکریلیک در استخر خود استفاده کنید باید در ابتدا سطح استخر خود را از هرگونه شکاف و آسیب دیدگی پاک کرده و با سیمان کاری ترمیم کنید. بعد از ترمیم سطوح استخر خود نوبت آن است که سطح استخر را از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک کرده و تمیز کنید. باید دقت داشته باشید که برای استفاده از این نوع رنگ استخری باید سطح استخر خود را کاملاً خشک کنید تا سطح استخر شما عاری از رطوبت باشد.

به طور کلی رنگ استخر اکریلیک فقط بر روی سطوح خشک قابل استفاده بوده و دارای چسبندگی بسیار پر قدرتی است. رنگ اکریلیک دارای قابلیت ترمیم سریع، ضد جلبک و آنتی باکتریال، دارای قیمتی مناسب و همچنین تحمل دمای منفی ۳۰ تا مثبت ۳۰۰ درجه سانتی گراد را نیز دارد.


رنگ استخر پلیمری

نوعی دیگر از بهترین رنگ استخری را می‌توان رنگ پلیمری دانست. رنگ پلیمری ساخته شده از مخلوط پلیمرهای مقاوم، سیمان پلیمری و پودر سیلیس است. رنگ پلیمری بهترین رنگ استخری برای پوشش و عایق کاری سطح استخر است. رنگ پلیمری برای استخر‌هایی با سطح سیمانی، بتنی و فلزی مناسب خواهد بود.

از ویژگی‌های رنگ پلیمری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·      قابلیت رنگ کاری بر روی سطح مرطوب

·      ضخامت بالا

·      مقاومت بالا در برابر رطوبت

·      آنتی باکتریال و ضد جلبک

·      تحمل حرارتی بین منفی ۴۰ تا مثبت ۳۰۰ درجه سانتی گراد

·      ترمیم راحت


رنگ استخری اپوکسی

همانطور که از اسمش پیداست این رنگ از ترکیب اپوکسی با کاتالیست‌های رنگی ساخته می‌شود. رنگ اپوکسی بهترین رنگ استخری است برای زمانی که زمان کافی برای رنگ زدن سطح استخر خود نداشته باشید. در کمترین زمان ممکن نسبت به رنگ‌های دیگر خشک شده و مقاومت بالایی در برابر فشار آب و نفوذ آن دارد.

ویژگی‌های رنگ استخری اپوکسی:

·      صیقلی بودن سطح پس از رنگ کاری

·      ضد جلبک

·      طیف رنگی مختلف

·      مقاوم در برابر سرمایش و گرمایش

·      قابل شست و شو

·      قابل ترمیم

همچنین از رنگ استخری اپوکسی می‌توان در سوله‌ها، استخرهای شنا، انواع مخازن آب، استخر پرورش آبزیان، عایق کاری لوله‌های فلزی و عایق کاری منبع فلزی آب استفاده کرد.


رنگ استخری نانو

رنگ نانو را به قطع می‌توان بهترین رنگ استخری دانست. زیرا یکی از راحت ترین رنگ‌ها برای استفاده است و بر پایه مواد نانو ساخته شده است. بنابراین رنگ‌های نانو خاصیت کشسانی بالایی داشته و مانند رنگ‌های دیگر پوسته نداده و نمی‌ریزد. رنگ‌های نانو را می‌توان در مخازن آب و تقریباً تمام مخازن آبی و استخر‌ها استفاده کرد زیرا که این نوع از رنگ‌ها غیر سمی بوده و ضرری نخواهند داشت. رنگ‌های نانو همچنین در تمامی آب و هواها نیز سازگاری خواهند داشت.

از ویژگی‌های رنگ‌های نانو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·      ضخامت بالا بعد از اجرا

·      تحمل دمای منفی ۴۰ تا مثبت ۲۰۰ درجه سانتی گراد

·      چسبندگی بالا

·      خاصیت کشسانی

·      قابلیت ترمیم

·      مقاوم در برابر نفوذ رطوبت

·      عایقی مناسب برای استخر




کلام آخر

انتخاب بهترین رنگ استخری کاملاً بستگی به مصالح به کار رفته در استخر و مخازن آبی، زمان بندی، شرایط آب و هوایی و بودجه بندی شما دارد. بنابراین هر یک از این رنگ‌های معرفی شده می‌تواند در یک برهه زمانی و در یک شرایط به خصوص، گزینه ای مناسب برای استخر شما باشد. اگر می‌خواهید در کمترین زمان استخر خود را رنگ کنید از رنگ اپوکسی و اگر می‌خواهید رنگی مقاوم در هر شرایطی داشته باشید از رنگ نانو استفاده کنید. همچنین می‌توانید بهترین رنگ‌های استخری را بالاترین کیفیت و بهترین شرایط فروش از «ساندورا» خریداری کنید.

تمامی حقوق نزد شرکت شیمی گران فردا محفوظ است